Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArmour-Thomas, Eleanor; und weitere
TitelA Survey of Teacher Cognitive Behavior in the Classroom.
Quelle(1987), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; High Schools; Intellectual Disciplines; Student Reaction; Teacher Behavior; Verbal Communication
AbstractThis study examined the extent to which teacher verbal behavior in the classroom reflected the type and level of cognitive processes as conceptualized by Sternberg's componential theory of intelligence. The frequency and distribution of these behaviors within and across disciplines was also explored. Twenty-three teachers in four high schools were videotaped in the classroom and the frequencies of cognitive behaviors across the disciplines of mathematics, science, English, and social studies were recorded and analyzed. Results of the analysis revealed significant main effects for field of study and components, and significant interactions for components by field. Findings are discussed in terms of teacher cognitive behavior. The study did not attempt to judge patterns of teacher-pupil interactions. (Author/MT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: